Björklöven

För evigt För Alltid

Min syn på laget 2014/2015

Kategori: Allmänt

Det är om man bortser från Kim Karlsson och Stefan Öhman ingen av de framträdande spelarna som sitter på kontrakt. Detta innebär att det finns mycket att jobba på för att ens få ett  lag i klass med det vi hade i år.
 
Målvaktssidan är det största bekymmret i nuläget, Raycroft har slutat och Wälitalo har inte den klass som behövs i allsvenskan. Jag vill gärna se en yngre målvakt med framtiden för sig tillsammans med en första målvakt av klass.
 
Backsidan
Jag har tidigare i bloggen skrivit vilka jag vill förlänga med, tyvärr så har både Nevalainen och Lundström kontrakt över nästa år tillsammans med Hellström och Hållberg, detta innebär att backsidan är stängd om man förlänger med Sandgren, Andersson, Wargh och Molin. Molin är en bra åttonde back, frågan är om Nevalainen och Lundström är okej med att inte få spela. Jag skulle vilja ha in en riktigt bra back till så om man inte bryter något kontrakt av de som går över nästa säsong så är det tyvärr Molin som inte får förlängt i min värld. Nu är det ju inte klart att man lyckas behålla de tidigare nämnda spelarna heller. Men en backuppställning med Wargh, Andersson, Sandgren ser betydligt bättre ut än utan dem, 3-4 riktigt bra backar måste in för att backsidan skall se okej ut.
 
Forwardsidan
Är glad att Kim Karlsson och Stefan Öhman fortfarande sitter på kontrakt, även Lucas känns bra, tror han har mycket mer att ge om han får vara hel. Får jag önska här så är det Jon Palmebjörk, William Quist  och kanske Olof Mårs som får vara kvar från ifjol. Philip DeSimone har jag ingen åsikt till riktigt och hans kontrakt kan brytas från båda håll, där är kostnaden det som avgör kan jag tycka, är han inte allt för dyr så kan han va kvar. Mats Lavander var frälsaren som gick sönder och aldrig kom upp i nivå, nu har han 2 år kvar på sitt kontrakt och jag hoppas att han bryter det om det är så att kroppen inte håller, annars hoppas jag att han kommer upp i nivå nu.
 
 
Mitt lag utfrån vilka som sitter på kontrakt och vilka jag vill se kvar

Klass målvakt/ yngre lovande målvakt
 
Wargh Sandgren
Andersson Ny back
Hellström Hållberg
Nevalainen/Molin Lundström
 
Palmebjörk Öhman DeSimone/ Ny klassforward
Karlsson Quist Ny
Sandström Lavander Mårs
Johansson Ekesthål Boström
 
Så två bra målvakter, en ny klassback och två forwards tänkt till de första två linorna och detta om man lyckas behålla 6 spelare som nu står utan kontrakt. Det är det sombehövs för attbli ett starkare lag till denna säsong

/Sweetangel

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: