Björklöven

För evigt För Alltid

Laget -backar

Kategori: Allmänt

Här kommer fortsättningen, backarnas tur.
Backar
Fredrik Sandgren 4
Han kom in och var riktigt bra, passen sitter och han har en bra spelförståelse, han motsvarade ändå de förväntingarna jag hade på honom
 
Alexander Hellström 2
Tog ett rejält kliv i kvalserien där han visar hur han kan vara när han är som bäst, men i serien kom han inte riktigt upp i den nivån jag förväntar mig av honom, han behöver upp ett snäpp även i grundserien.
 
Karl-Johan Lundström 2
Även Kalle hade jag förväntat mig lite mer av, han har varit bra riktigt bra vissa matcher men även varit betydligt sämre andra. Upp till bevis nästa säsong nu.
 
Per Hållberg 2
Per blev bättre ju längre säsongen led tycker jag, i början var jag riktigt orolig men sen blev det sakta men säkert bättre men även här måste det byggas vidare på sättet han avslutade på och inte sjunka tillbaka till hur han startade.
 
Oscar Molin 3
När väl Oscar har fått chansen tycker jag att han tagit den och varit bra. Nu har han inte fått spela så mycket och därför blir det mindre att bedöma efter. Oscar gnäller inte utan han tar chansen när han får den och det är stort. Han har visat att han kan spela på den här nivån och levt upp till de förväntningarna jag hade på honom.
 
Martin Johansson 2
Martin har inte varit sämst och inte heller bäst utan han är på den nivån man förväntar sig. Han har gjort missar och även bra saker. Han är en spelare som skall visa vägen med sin rutin, en spelare som skall stå pall när det blåser och stundtals har han varit den spelaren.
 
Patrik Nevalainen 1
Patrik har tyvärr inte alls levt upp till de förväntningarna jag hade. Anledningen till detta är att Patrik ofta den här säsongen spelar ett spel över hans nivå och därför sätter sig i klistret. Han måste hitta ett spel han behärskar.
 
Tommy Wargh 4
Tommy har varit riktigt bra hela säsongen och framförallt i kvalet. I kvalet tog han plats i Dragskotts veckans lag varje vecka. En bra spelförståelse och grym teknik. Hade han haft samma spel hela säsongen som i kvalet hade det varit toppbetyg.
 
Stefan Andersson 5
Framtills hjärnskakningen var han helt klart bästa back och skulle slagit sig in i alla lag. Sen fick han en liten dipp vilket är förståligt, för att sen höja sig allt eftersom igen. En riktigt bra back med bra spelförståelse och ett grymt skott.

Kommentarer

  • bertil boo säger:

    håller med om att Hellström varit bättre i Kvalserien än grundserien. Han var faktiskt sämst i +/- av alla backar (-20) under grundserien, men delad andra plats i kvalserien! (+5). I mitt tycke är plus-minus en indikator som säger mycket. Det har också gått att se med egna ögon i hans agerande. Jag tror dock att Hellströms framgångar i KS främst beror på att farten är lite lägre i kvalserien, med det sämsta allsvenska lagen och 4 division 1-lag. Sen såg jag också glädjande att han lärt sig behärska sig och inte ta lika många onödiga utvisningar efter avblåsning. Han hade flest minuter i grundserien men "bara" på tredje plats i KS. Min bedömning är dock tyvärr att han inte räcker till på allsvensk nivå. För o-snabb och dålig att hantera puck.

    2014-04-08 | 12:47:03

Kommentera inlägget här: