Björklöven

För evigt För Alltid

Framtiden

Kategori: Allmänt

För mig innebar Jons signatur på papperet inte bara att vi har en otroligt viktig spelare i vårat lag tre år framåt utan även ett hopp om en ljusare framtid. Jon hade som krav att han ville se en satsning och är han nöjd så han skriver på då har Björklöven visat honom att det finns en plan för framtiden och det ger mig ett lugn som jag inte haft de senaste dagarna.
 
Inför den här säsongen underskattade vi allsvenskan och det blev ett brutalt uppvaknande som var nära att sluta i moll. Det var det sista halmstrået vi tog och reste oss i slutet. Oavsett vad som var orsaken så bevisar det att förändringar måste till för det får inte hända igen. Jag tror på förändrningar både bland spelare och i organisationen, det är därför jag nu med spänning ser framemot vad som kommer hända i första hand i organisationen men även på spelarsidan. 
 
Vad behövs då?
*Organisationsmässigt verkar Jimmy Blixt klivit åt sidan, detta innebär att det behövs en ny sportchef. Vidare önskar jag en ny första tränare, en tränare som kan bryta mönster och få ur det bästa ur varje spelare. Det känns tyvärr som att Jens Öhman kört fast.
 
 
*Spelarmässigt så tror jag ändå att man skall blicka in sig på yngre spelare, gärna 90-talister som är på väg framåt. En spelare jag gärna hade sett i Löven är Malmös Ludvig Rensfeldt, en stor och stark forward med bra skott och framförallt framtiden för sig. Känslan är att tanken inte längre kan vara bara hemvävt och rutin, nu behövs framtidens hockeyspelare och jag tror att Ludvig hade varit en bra kugge i vårat lag.
Målvaktsbiten är den tuffaste och där har vi två stycken som måste in.
 
Jag vill likt Jon att det skall finnas en plan för hur vi skall etablera sig i allsvenskan på allvar och hur vi ser på framtiden, det skall finnas en vision för ett par år framåt så att man inte varje år måste börja om, utan nya spelare vet att det här står Björklöven för och tidigt kan besluta, det här är något jag vill vara en del av. Som det varit nu så hamnar vi på efterkälke då vi måste hitta en ny vision.
 
/Sweetangel
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: