Björklöven

För evigt För Alltid

Förändringar på g?

Kategori: Allmänt

Som det ryktades igår och som jag skrev om så finns det rykten som säger att Jimmy Blixt och Löven skall gå skilda vägar. Björklöven håller i detta nu på att utvärdera och se över säsongen som gick samt vilka förändringar som är i behov av att göras. Det återstår att se vad de kommer fram till.
 
Jag vet att allt inte är svart eller vitt och jag har inte varit nöjd men samtidigt så vet jag att ingen i ledningen har blundat för hur det har sett ut, de är dock människor precis som vi och har nog försökt göra det som står i deras makt för att få till en förändring. Det är lätt att vara efterklok men vi uppfyllde målet men det varit inte så snyggt som vi alla trodde och jag står fast vid att jag gärna hade sett en förändring redan under säsongen för det skulle ha behövts även om reslutatet nu blev ok.
 
Jimmy Blixt har varit hårt åtsatt och detta med stor rätt, han har blandat och gett men han kan inte hållas för skador däremot anser jag att vi borde haft 8 backar från start. Om det stämmer att båda parter vill gå skilda vägar så är det kanske bäst, men det känns att det börjar vara ont om tid, en ny sportchef skulle i såfall gärna varit klar redan så att lagbygget kan påbörjas. Jag står för att det kan vara bra med nytt kött på sportchefsdelen så väl som tränardelen. Sportchefsdelen hade jag dock hellre kunnat bryta under säsongen så att en nya sportchef finns och kan påbörja bygget för nästa år redan under säsongen, om det nu blir så här så har den nya sportchefen förlorat mycket dyrbar tid och så även Björklöven och planeringen inför nästa säsong.
 
Tränardelen är nog den del jag helst vill förändra på, det känns tyvärr som att Jens inte klarar av den pressen han varit under, jag satt under gårdagen och såg palmebjörk och doktorn där kan jag inget annat än tänka vilken skillnad det är på Jens från ifjol till denna säsong. Där känns han öppen och glad, i år har han mer varit totalt pressad och kört fast i sig själv är min känsla. I Allsvenskan är pressen högre och man måste ha en tränare som kan vända en negativ trend och jag tror inte vi har svaret i den tränartrio vi har. Jag skulle helst se en ny första tränare med John Lind som assisterande. John har inte tagit någon framträdande roll och kanske inte fått backarna att funka fullt ut men jag har förtroende för honom, han är rak och ärlig, med rätt första tränare tror jag det kan vara en bra lösning. Spelarna måste ha förtroende för tränarna och därför måste även tränarbiten lösas snarast så att spelare vet hur förutsättningarna ser ut.
 
/Sweetangel

Kommentarer


Kommentera inlägget här: