Björklöven

För evigt För Alltid

En orolig hockeysjäls vardag

Kategori: Allmänt

En orolig hockeyskäl är i behov av ett starkt hjärta både under säsong och i silly tider.

Runt Björklöven är det som vanligt tyst som i graven och tankarna i mitt huvud snurrar som aldrig förr. 

Jag har räknat Jon Palmebjörk som förlorad mest hela tiden och jag vet inte vad känslan är nu. Han har flera heta erbjudanden om flerårskontrakt men Löven är inte uteslutet än i allafall. Men det var blandade känslor och jag kunde inte undvika känslan av att detta var sista gången på ett par år jag ser honom i rätt färger. Jag vet att han inte skulle sjunka så lågt att han spelar 13 mil norrut och oavsett hur tungt det känns så kommer jag önska honom lycka till om han väljer att ta chansen. Det finns ingen spelare med så mycket hjärta för föreningen men vem skulle inte vilja stoltsera med att man lirat i SHL och detta är nog hans sista chans.

Annars kan man väl utläsa från artikeln i vk att Jimmy Blixt inte kommer att fortsätta som sportchef då det nu är Åkerblom som sköter kontakterna med spelarna angående förlängningar i väntan på att organisationen skall bli spikad.

Var tyvärr tvungen att passera min gamla hemstad skitsvall vilket är illa, hockeyabstinensen är hög och denna enda hockeyn på tv är ingen hockey alls och jag kan inget annat än hoppas att morgondagen blir bättre. 

/Sweetangel

Kommentarer


Kommentera inlägget här: