Björklöven

För evigt För Alltid

Det gick vägen!

Kategori: Allmänt

Jag kan lätt säga att Björklöven sparade de bästa till sist. Man gör en riktigt bra match, den bästa för säsongen och varenda en där ute på isen såg ut att ha roligt. Laget bärs idag fram av den publik som vi är så stolta över med Green Devils i spetsen. Stämningen var så gott som lika bra som för exakt ett år sen. Jag var dock nervösare igår och inte ens med fem minuter kvar och ledning 3-0 kände jag mig säker. Vid 1-0 målet kom tårarna och även efteråt när firandet på isen höll på.
 
Igår fick jag svar på varför man trots motgångar älskar detta lag så otroligt mycket. Jag har varit kritisk under säsongen och det med all rätt, när man vet att det är så här det kan se ut då blir man bitter och kritisk när det inte gjort det på över 20 matcher. Ishockey är en resultatbaserad idrott och när resultaten uteblir så kommer kritiken. Men lika kritisk som jag kan vara lika mycket har jag hyllat dem när det går bra. Och gårdagen kommer jag bara minnas med glädje, från det att pucken släpps framtill jag stänger igen ögonen och gör natt.
 
Tråkigt dock att det blev en del skriverier efteråt, jag vet inget om händelsen och tänker inte uttala mig mer om det. Jag tycker att det är bra att banderollen inte kommer upp förrän kontraktet är säkrat och var och en måste ha rätt till sin egen åsikt. Vad som sen hände låter jag vara osagt.
 
Igår njöt jag och idag vaknar man upp relativt tom, säsongen är över och den slutade i glädje. Det är trots dålig sömn och en hel del ångesten den senaste tiden som jag konstaterar att jag redan saknar hockeyn. Vetskapen att det är sjukt länge tills nästa match gör faktiskt nästan ont. Mina nära tycker nog mest att det är skönt. Men när en säsong tar slut tar nästa sin början. Det är ingen rast och ingen ro utan laget måste börja jobbas med, behövs det förändringar i ledarstaben?, vilka spelare skall förlängas med och vilka nya spelartyper skall in?
 
Jag personligen har två stycken jag vill ha kvar till nästintill varje pris, det är Jon Palmebjörk, han har ett stort lövenhjärta och har tagit ett kliv till. Självklart unnar jag honom spel i SHL om han får anbud därifrån, men för mig är Jon Palmebjörk Löven och det skulle vara otroligt tråkigt att inte ha honom i de rätta färgerna till hösten. Finns det någon utvecklingsmöjlighet för Jon i Löven och han inte får SHL anbud så hoppas och tror jag att han stannar. Men han själv är öppen med att om han skall stanna så skall det till en satsning och att det inte är intressant om man nöjer sig med att ligga i botten. Den andra jag vill ha kvar är Tommy Wargh, killen har gått från klarhet till klarhet och hur han spelar i kvalet är riktigt bra, han är en allsvenskspelare av rang. Det får räcka så här långt kommer mer silly tankar här framöver.

Vill även tacka Raycroft som gör en grym avslutning på sin karriär. Han var bra igår och är glad att han fick avsluta på detta sätt. Det var många som tvivlade på hans motivation men han har varit bra på slutet. Önskar honom all lycka i framtiden å med vad han nu tar för sig.
 
Tack till alla i Björklövenfamiljen för den här säsongen.
/Sweetangel
 
 
 

Kommentarer

  • Clabbe säger:

    Jasså slutar Raycroft helt med hockeyn?

    Svar: Ja han tackade för sig igår
    Sweetangel

    2014-04-06 | 18:21:13

Kommentera inlägget här: