Björklöven

För evigt För Alltid

Bollen i rullning

Kategori: Allmänt

Så händer det grejer. Löven hade igår en pressträff där man presenterade den nya sportchefen Fredrik Grönberg.

Fredrik är bosatt i Bromma med familjen och har de senaste 14 åren jobbat i Djurgårdens organisation. Där han varit juniorsportchef, suttit i styrelsen och sportkommitten.

Fredrik är enligt mitt tycke en intressant lösning. Jag finner det intressantare just för att han inte har någon koppling till Löven sedan tidigare. På ett sätt är han ett oskrivet blad på ett annat väldigt rutinerad. Det jag har sett hittills ger goda vibbar men han och Jimmy Blixt känns relativt olika. 

Fredrik känns trygg i sin vision av hur  Löven skall spela å laget skall byggas även om han kommer göra allt enligt Björklövens filosofi. Jag gillar tänket med att få in yngre spelare för att få en bättre mix i laget.

Nu är det återigen röda dagar så frågan är om nåt mer presenteras i veckan? Jag tror inte något större kommer hända. 

3 tränarnamn återstår på listan. Patrik Klüft lämnade igår Piteå trots kontrakt, är han en på Lövens lista. Vet inte om jag hoppas på det, han verkar speciell även om han lyckats rätt bra med det han gjort hittills. 

Återstår att se vem som blir tränare.

/Sweetangel 

Kommentarer

  • Mathias säger:

    VA fan inte Kluft! Vem som helst men inte han!! Tappar helt förtroende i så fall.

    Svar: Jag vet inte alls kan bara vara en slump vilket jag också hoppas, han känns inte som rätt man
    Sweetangel

    2014-04-30 | 12:42:26
  • fagge säger:

    Varför upprepar du alltid det alla andra redan skrivit om? I längeden blir det lite tröttsamt. Hitta på någonting eget att skriva/blogga om emellanåt! Med vänlig hälsning/Fagge

    Svar: Jag skriver om det som sker och mina tankar om det, ingen som måste läsa skriver i första hand för min egen skull.
    Sweetangel

    2014-04-30 | 23:51:30

Kommentera inlägget här: