Björklöven

För evigt För Alltid

Kvällens matcher

Kategori: Allmänt

Otroligt svårtippade matcher ikväll men här är hur jag tror att det går.

Västerås - Rögle X
Västerås har inlett bra och möter ett Rögle som inte gjort det. Men Rögle studsade tillbaka i förra matchen mot Oskarshamn och kan pressa Västerås till ett oavgjort resultat ikväll
 
Almtuna - Asplöven X
Ett bottenmöte där Almtuna har börjat serien bra på hemmaplan men det är ändå så att Asplöven har ett bättre lag och kommer tvinga fram ett oavgjort resultat.
 
Mora - Djurgården 1
Djurgården har ett bra lag men tappade poäng borta mot Almtuna senast och Mora kan spela en bra kontringshockey och därför tror jag att tar hem alla tre poäng.
 
Södertälje - Bik Karlskoga 2
Trots Södertäljes hemmaplans fördel så tror jag att BIk blir för tunga för dem. Värmlänningarna har börjat serien starkt medan SSK haft det tyngre det fäller avgörande ikväll SSK klarar inte pressen.
 
Oskarshamn - Karlskrona X
Trots att Oskarshamn börjat svagt och Karlskrona gjort motsatsen tror jag att Karlskrona är ett lag som passar Oskarshamn och det tvingar därför fram ett avgörande efter ordinarie tid. För att detta skall bli verkligt krävs dock att målvakten har en bra dag för KHK har visat sig vara vassa framåt samt att Oskarshamn jobbar stenhårt, det går inte att bjuda KHK på nånting då de spelar med ett otroligt självförtroende och lyckas med allt.
 
/Sweetangel
 

Kommentarer

  • Johnny säger:

    Det var jävlar vad du tippar bra du.

    Svar: Otroligt svårtippad omgång men inte så att jag påstår mig ha jätte koll bara kul skriva vad jag tror
    Sweetangel

    2013-09-26 | 21:53:26

Kommentera inlägget här: