Björklöven

För evigt För Alltid

Dagen efter

Kategori: Allmänt

Jag vet inte riktigt trots stor förlust på hemmais igår så fanns en hel del bra saker som uträttades på isen och jag är glad att det är en lång serie. Känslan att nu är den här säsongen körd infann sig inte, med det säger jag inte att jag inte var arg, bitter och besviken, för det var jag.
 
Mora var otroligt kontringsskickliga och gör en perfekt bortamatch, vi hade behövt lite mer flyt, en bättre defensiv och en storspelande målvakt. Måste undivka att släppa till kontringar där de får komma med en eller fler man mer.
 
Jag gillar verkligen att se Kim och Lucas på isen men ändå så har känslan att det här blir aldrig mål infunnit sig. Så har nästan slutat våga hoppas att deras anfall skall sluta i mål. Det är en känslan jag inte gillar och hoppas killarna bevisar mig fel snarast.
 
Känslan är att Andrew är första målvakt av en orsak, han har gjort det bra hittills inte varit magisk men bra. Tycker synd om Daniel som inte alls kommer rätt in i matchen och säsongen. Han får dålig hjälp men han hade behövt tagit chansen.
 
Vidare kan jag tycka att det är bra att rulla alla 7 backarna, då flera får spela mycket när det är mycket special teams. Oscar har aldrig fått chansen utan bara suttit på bänken trots att många backar underpresterat, igår fick han det och inte så att han gör bort sig på något sätt. Men Oscar är sjunde back och det är helt rätt men att spela honom till och från under matcher tycker inte jag är fel, det kan ge honom lite självförtroende och han var riktigt bra i våras.
 
Men nu lär vi oss av detta, tar med oss det som är bra och går vidare.
 
****
Som det är nu så saknas två saker i Löven. En rejäl defensiv back som tar ett stort ansvar och spelar rejält och enkelt. En sniper, vi kan inte förlita oss på att Jon skall göra alla målen, hade Lucas kommit igång hade jag inte varit lika orolig men sa redan innan säsongen att vi troligtvis kommer sakna en riktig vass målgörare. Nån som match efter match kan sätta dit ett par puckar.
 
****
Såg också att Luleå lånar ut ytterligare en spelare till Asplöven, denna gång Lövenfostrade Lucas Wallmark. En kille jag gärna sett i Löven, han har gjort det bra i starten av SHL men behöver speltid då han slåss om en plats i JVM. Han håller absolut i allsvenskan. Hoppas vi nångång får se honom i Löven igen
 
 
/Sweetangel
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: