Björklöven

För evigt För Alltid

Tredje raka

Kategori: Allmänt

Ja en 2-0 seger borta mot Västerås och där med nio poäng av nio möjliga i den andra fjärdedelen av serien, känns riktigt jävla underbart.

 Skulle nån sagt efter matchen mot Rögle när jag mådde som sämst att det skulle se vara så här nu hade jag nog bett dem flyga och fara. Jag trodde att vi skulle lyckas få studsarna med oss och ta poäng samt vinna matcher. Då hade jag dock räknat bort att vi skulle vinna mot Malmö och Västerås.
 
Allt vände efter att pucken studsat våran väg nere i Malmö Arena, väldigt turligt men det gav det där lilla extra och det kändes som att många började våga tro och grabbarna fick de där självförtroendet. Nu spelar vi som ett lag och jobbar stenhårt för varandra och framförallt så håller vi oss till gameplan och spelar smart.
 
Stefan Andersson vår bästa back ligger bakom båda målen idag.
 
Andrew Raycroft, nollan idag grymt bra.
 
Marcus Lundberg kliver av med hjärnskakning efter två tacklingar mot huvudet.
 
Peter Lyth får frågan efteråt om inte det är en armbåge i huvudet på Marcus i den sista av de två men han vågar inte ens svara. Han var inte bra idag men inte heller så katastrofalt dålig som han har varit tidigare
 
Nu njuter jag av det här så kommer lite mer reflektioner imorgon.
 
/Sweetangel

Kommentarer


Kommentera inlägget här: