Björklöven

För evigt För Alltid

Skadorna

Kategori: Allmänt

Andrew Raycroft sträckte ljumsken mot SSK och utåt sägs det vara en dag för dag skada men prognosen för ljumsksträckningar hos målvakter är 2 veckor till 2 månader. Jag hoppas dock att han är tillbaka redan denna vecka eller iallafall nästa vecka.
 
Oscar Molin, Opereras idag för ett benbrott på tumbasen så kallat bennetfraktur och beräknas vara borta 10 veckor
 
Martin Johansson Är oklart vad det rör sig om för skada och det är lite locket på som vanligt från Lövens sida
 
Kalle Lundström Väntar på ett specialskydd, verkar dock vara borta denna vecka.
 
Alexander Sundström tanken var att han skulle spela förra veckan men fick bakslag och är troligen borta ett par veckor. Jag har ställt mig frågan tidigare om hans kropp håller och är fortfarande väldigt tveksam till det.
 
Mats Lavander har siktet på att lira på onsdag och jag hoppas att han slipper bakslag.
 

Detta innebär att vi har en målvakt, fyra backar och tretton forwards tillgängliga i nuläget. Då måste dock man tänka på att två forwards behöver spela back för att det skall ens gå runt.
Då har vi alltså tre femmor och två extraspelare vilket är i tunnaste laget. Det behövs 2 backar innan onsdag, inte för att Jens Ledin eller Victor Ekeståhl-Jonsson gjort bort sig på backen utan för att bredden behövs även på forwardsidan. Är Mats Lavander tillbaka kan det räcka med en back sedan måste målvaktssidan lösas om Andrew Raycroft är borta, vi kan inte stå och falla med Daniel Wälitalo och bara ha en junior som backup.
 
I det här läget är jag för att låna in spelare har dock lite svårt att se att vi ska låna från SAIK ser hellre att vi lånar från Modo, Luleå eller vilket annat lag som helst. Sen visst finns det inget annat alternativ får man väl verkligen tänka igenom det hela men jag vill absolut inte bli Skellefteås farmarlag det måste finnas andra spelare som går att låna det bara måste göra det.
 
/Sweetangel
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Pluto säger:

    Jag tror du kan vara lugn. Skellefteå AIK lånar bara ut spelare till lag där dom kan utvecklas...

    2013-10-07 | 11:11:49
  • Lelle Printer säger:

    @Pluto. Helt rätt analys (även om de nu har Lind i båset)!

    2013-10-07 | 11:59:37

Kommentera inlägget här: