Björklöven

För evigt För Alltid

Skadorna och en sväng på dagens träning

Kategori: Allmänt

På dagens träning saknades endast Oscar Molin och Lucas Sandström resten körde för fullt.
 

John hade till dagens träning dragit på sig full mundering och spelade back ihop med Martin Johansson. Att Martin spelade ihop med John tolkar jag som att Martin kommer vara sjunde back imorn. Annars var det följande backpar
Stefan- Per
Acke- Kalle
Patrik- Jen
 
John gjorde bra ifrån sig på träningen. Såg ut som han tyckte det var riktigt roligt bra speluppfattning har han.
 
 
Skönt att skadehelvetet äntligen börjar ljusna. Så att vi har manskap så att vi kan rulla så att alla orkar det där lilla extra som kan få pucken att studsa vår väg. Martin är den av spelarna som känns mest osäker för spel men han såg inte hämmade ut det jag såg av träningen. När det gäller Alexander Sundström så tror jag att han kommer att matchas försiktigt till en början. Men lättnaden är stor att endast två spelare saknas.
Laget tas som vanligt ut imorgon men alla spelare är aktuella för spel utom långtidsskadorna enligt Jens, men det är klart att det fortfarande kan hända saker som hindrar spelare till spel.
 
Jag hade inte möjlighet att bevittna hela träningen utan var endast där en stund för att kolla skadeläget.
Därför var det svårt att få grepp om hur kedjorna såg ut men la märke till att det var i stort sett det samma som förra matchen. Stefan, Jon och Olof spelade ihop och Mats, Kim och Gustav. De andra två kedjorna fick jag inte full koll på, men kan tänka mig att de övriga kedjorna såg ut som mot Rögle och att Alexander börjar som extra forward om han kommer till spel.

Men det var som vanligt hög fart och avslutades med djungelhockey. Jag slutar aldrig förvånas över hur bra gäng de är. Alla gör allt och brinner för de dom gör. Jag tror det är underskattat att ha en tajt grupp med bra gemenskap. Det är tillsammans man skall göra jobbet och det är betydligt lättare om alla trivs och kämpar mot samma mål.
 
Efter några dagars ledigt från matcher så har jag insett att det är ett lag som klarar den här nivån vi har men starten blev inte som någon önskade men vi kan inte ge upp nu.  Det är bara för alla spelare, ledare och fans att samla kraft och ork att jobba vidare när säsongen är över så skall det stå klart att vi spelar i allsvenskan även nästa säsong och tillsammans fixar vi det.
 
Nu tar vi oss an Karlskrona imorgon som ett först steg i vår väg mot att etablera oss i Allsvenskan.
Väl mött i T3 Center
 
/Sweetangel

Kommentarer


Kommentera inlägget här: