Björklöven

För evigt För Alltid

Så nära men så jävla långt bort

Kategori: Allmänt

Ja förutom matcherna mot BIK och Mora så har Löven spelat jämnt med samtliga lag oavsett hemma eller bortaplan. När jag då summerar den första fjärdedelen är det ändå med en form av besvikelse, kanske inte egentligen på spelet alla gånger utan snarare på avsaknaden av poäng. Det är bara att hoppas att man lyckas med bedriften att vända detta och ha två lag bakom sig i slutet av februari. Ledningen är lugn, önskade jag kunde vara lika lugn, men jag försöker lita på dem till 100%. Det är fortfarande många poäng kvar att spela om men min oro är att det sitter mentalt hos grabbarna och det är otroligt svårt att ändra på. Vi måste hitta ett sätt att våga spela vår ishockey. Om det är som Janne Karlsson sa, till Karlskorna ifjol, dribbla på blå eller gör va fan i vill bara ni vågar  eller något annat skiter jag i bara viljan att vinna blir större än rädslan att förlora. De syns på isen, man tar ledningen i matchen och direkt kommer tanken att det här får vi inte tappa som vanligt, de blir så att man spelar svårt rädslan att förlora gör att spelet hackar och puckarna som inte ska gå in går in och förlusten är ett faktum. Löven har börjat som förväntat men poängskörden är lite mindre än jag trodde inför säsongen.
 
Det finns några lag som har imponerat lite extra på mig.
Karlskrona: Ja vad ska man säga det har lyckats och framförallt så spelar det med ett självförtroende som gör dem otroligt svåra att slå. Karlskrona har ett lag med mycket nya spelare och detta till trots har Janne Karlsson lyckats spela ihop dem till ett lag som spelar för varandra.
 
Malmö: Malmö har som vanligt svårt för Asplöven borta men annars spelar de en vinnande ishockey. Framförallt i PP är Malmö livsfarliga.
 
Asplöven: Imponerad helt klart trodde de skulle vara ett bottenlag men just nu med i topp 7 och seriens bästa bortalag. Luleålånen har lyft dem de lilla extra de behövde för att vara med och slåss i toppen. Hatten av.
 
Timrå: Ett ungt lag som hade kunnat få det svårt men hittills ändå gjort det bra och trots att de till en början hade svårt att få in puckarna är de nu på uppgång och har hittat ett sätt att ta poäng i täta matcher. 
 
/Sweetangel
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: