Björklöven

För evigt För Alltid

Reflektioner från Rögle

Kategori: Allmänt

Det var otroligt tungt igår och det är det fortfarande. Finns dock en del positiva och negativa saker jag vill lyfta fram från gårdagen.
 
Jag tycker att Rögle är pinsamma. Då inte spelmässigt utan deras agerande vid framförallt två situationer igår. En av situationerna tog jag upp igår det var den med knätcklingen på Linus Boström, det är en ful tackling även om den inte är avsiktlig. Jag har sagt det förut och jag säger det igen knä och bentacklingar måste bort och därför dömas hårdare. Det är otroligt lätt att det blir allvarliga skador som kan rasera en spelares karriär. Att röglebåset och framförallt Tessier står och gormar om diving i det läget är inget annat än pinsamt, och det är inte så att han säger det en gång utan han gormar gång på gång om det med Linus ligger och vrider sig på isen.
Den andra situationen är Brandon Maxwells agerande när Linus Boström åker på hans klubba och han filmar som om det vore filminspelning. Jag tycker, visst man får inte åka på målvakten men, de är så jävla fult att filma.
 
Annars är det tunga känslor från gårdagen. Jag har inte panik och tror verkligen inte det är lösningen att börja tokvärva. Ekonomin måste gå först. Samtidigt är det så att vi är otroligt skadebenägna och behöver fler grabbar att gå runt på som det är nu. Hade i det här läget önskat att Löven körde med lite öppna kort för jag tror att det skulle lugna många fans som börjar känna paniken. Samtidigt är det viktigt att se det positiva med, i nuläget är det faktiskt bara 8 poäng upp till en sjunde plats visst då har Löven en match mer spelad men ändå det är många poäng kvar att spela om och det är rätt tajt ändå. Lyckas vi knipa poäng nån match här framöver så kommer självförtroendet och då studsar de garanterat lite mer vår väg.
 
Andrew Raycroft är viktigare än jag trodde. Vi behöver honom jag tror att han kan vara skillnaden på vinst och förlust i sådana här täta matcher.
 
Låneavtalen gällande både Rasmus Edström och Gustav Hjalmarsson har gått ut och endast lite information om tankar kring hur framtiden för dom ser ut har kommit ut. Saknar vi båda dessa till fredagens match ser det tunnt ut då egentligen ingen av våra skadade spelare är tillbaka. Det innebär alltså att vi har fyra backar och tolv forwards ett otroligt tunnt lag att ställa upp med. Det blir att snurra på tre femmor varav två forwards som backar. Det ser alla att det håller kanske en match men inte i längden. Nu kanske någon skadad spelare är tillbaka men räknar inte med det, känns som att alla får bakslag.
Jag hade gärna sett en förlängning av båda dessa spelare.
 
Jag hoppas att alla fortsätter att stötta grabbarna trots att det går tungt. Det är nu dom behöver oss.
Älska och stötta dem som mest när när de förtjänar de som minst det är då de behöver det som bäst.
 
/Sweetangel
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    bra skrvet helt klart hade A.R. Get oss en störe chans att vinna dom jämna matcherna. Å ja det är nu vi fans ska stå upp för laget i våra hjärtan

    2013-10-15 | 15:33:00

Kommentera inlägget här: