Björklöven

För evigt För Alltid

Mrmadhawk

Kategori: Allmänt

Ja han fick rätt rejält med skit när han tippade oss sist inför säsongen. Jag säger inte att han kommer få rätt när det gäller att vi hamnar sist men ändå så har han en hel del bra poänger. Nu när en fjärdedel är spelad ligger vi trots allt sist.
 
Allsvenskan och division 1 är det otroligt stor skillnad på och det gäller att fylla ut kostymen och det tar tid att komma in i det. Flera av spelarna har inte spelat på den här nivån på länge och det tar tid att komma in i det.
 
Han var ganska hård på flera av våra nyförvärv och han har rätt i de att de inte är spelare som enskilt lyfter oss så mycket som vi behöver, men vi strävar inte efter att enskilda spelare skall lyfta laget utan vi strävar efter en bra lagmoral vilket jag tror i längden kommer löna sig. Vi har inte råd med dyra transatlanter så enkelt är det så vi får kriga oss till poängen.
 
Vi saknar en rejäl back och har gjort hela tiden. I jämförelse med andra lag är vårat lag tunnt på papperet och otroligt skört när det gäller skador vilket också är det som blev verklighet direkt. Vi kan komma att bli beroende av att låna in spelare om detta fortsätter för pengarna finns inte.
 
I kvalserien hade vi svårt att ta poäng borta och det är viktigt att ta poäng både hemma och borta för att kunna undvika kval, just nu får vi inte med oss poängen någonstans men egentligen är jag mest missnöjd med vårt hemmafacit.
 
Vi saknade en första målvakt och det har visat sig att Daniel inte är en målvakt som kan rädda oss i de täta matcherna, han har inte varit en vägg som vi behövt. Vi har nu en bra första målvakt men de krävs att även han kan vara en vägg i viktiga matcher.
 
Asplöven har med hjälp av Luleålånen gjort det riktigt bra och jag har svårt att se att de är ett av lagen vi kommer ha bakom oss.
 
Almtuna är helt klart ett lag som inte är omöjligt att ha bakom sig men vilket det andra laget skulle vara har jag svårt att se. Jag trodde som sagt Asplöven skulle ha det tuffare. Har svårt att tro att Södertälje och Rögle kommer ligga här nere när serien är slut men det är bara att göra allt vi kan för att undvika kval.
 
Det var många Lövare som inför säsongen trodde det här skulle bli lätt och sa att han inte kunde hockey, vi skulle vara topp 7 och det är bara att ge honom rätt till stor del. Med tanke på att han sen ändrade sitt tips och tippade oss betydligt högre så trodde han ändå på oss när laget var klart. Jag måste ge honom rätt till viss del och inser att han är kunnig inom detta. Sen hoppas jag så klart att jag är den av oss som får rätt i slutändan och varför inte börja redan nu på torsdag då vi möter hans älskade Malmö och ingen förväntar sig något grabbarna har lite press på sig och kan slå ur underläge.
 
Med detta vill jag egentligen bara bevisa hur tuff den här serien är och att det kommer vara en kamp in i slutet. Vi får inget gratis och många hade en övertro inför säsongen och många av dem är dem som nu kräver avgångar till höger och vänster, det löser inget. Klart jag också önskar förstärkningar men tror ändå att laget kan se till att vi spelar Allsvenskan 14/15 med.
 
/Sweetangel
 

Kommentarer

  • Jörgen säger:

    Även om jag håller på Malmö så tycker jag att du har en bra blogg. Du skriver bra och nyanserat. Tror dessutom att din tips går in ganska ofta eller har jag fel? ;)

    Svar: Tack för de :-) vet inte d har lärt mig att Tippar jag annat än Malmö vinst så går d inte in :-) jag tycker bara de e kul å tippa sen får d gå som de går ;-)
    /Sweetangel
    Sweetangel

    2013-10-21 | 15:00:25
    Bloggadress: http://www.internetjuridik.com/

Kommentera inlägget här: