Björklöven

För evigt För Alltid

Känslor

Kategori: Allmänt

Återigen 0 poäng och om det varit blytungt är det inget mot för vad det är nu. Tidigare har jag varit irriterad,arg, frustrerad och tom. Idag kom känslorna jag är mest rädd för uppgivenheten och tårarna. En ond fot som sparkades in i väggen i frustration och huvudvärk efter alla tårar är vad som blev resultatet av denna kväll. Men jag bryter ihop och kommer igen.
 
Har nog aldrig varit så arg som idag när jag hör Jens efter matchen. Vi kan inte alltid säga vi spelar bra och förtjänar poäng. Vi har ett stort problem och det är att vi inte kan stänga matcherna. Då menar jag inte vinstmatcher utan stänga en match för att ta iallafall en poäng. Många av matcherna avgörs i slutet och det är aldrig Löven som avgör.

Jag skulle kunna säga att vi förtjänar poäng idag men ärlig kan jag inte det för oavsett hur mycket vi krigar förtjänar vi det inte när vi inte kan stänga matchen med 2.5 minuter kvar.
Där tar jag inte i från grabbarna nånting idag gör de en riktigt bra match men det räcker inte.
 
Återigen är Björklövens boxplay näst intill värdelöst och är det som jag tycker till stor del avgör den här matchen.
 
Dagens sämsta är dock domare Lyth han har dömt två Löven matcher och inte ara jag är upprörd såg flertalet twitterinlägg från andra lags supportrar att de hoppas han aldrig dömer deras matcher. En sån värdelös domare bör absolut inte döma på den här nivån.
 
Bentacklingen på Linus Boström är riktigt ful och att Röglespelaren Tessier skämmer ut sig totalt när han står och skriker om diving.
 
Några glädjeämnen
 
Kim Karlsson får äntligen sätta första kassen och gör också en assist. Hoppas målet och denna formation gör att det verkligen lossnar på Kim. Jag tror på honom, dock bör han sätta minst ett av sina frilägen.
 
Idag klev andra spelare än spelarna i andra femman fram, detta kan bli viktigt om vi ska få igång målproduktionen och ha mer än en farlig femma.
 
Jag nöjer mig så ikväll och bryter ihop och tar nya tag inför fredagens match mot serieledarna.
 
/Sweetangel
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • En KHKare säger:

    Ja, vad säger man... Domare Lyth är det sämsta som gått i randiga kläder... Han har dömt matcher med KHK, som vi vunnit, men som man ändå gått hem tokig på honom...

    Väl mött på fredag! ;)

    Svar: Jag kan inte annat än att hålla med dig tror att Rögle var lika tokiga på honom som vi var igår. Jag förstår ärligt inte hur han får döma på den här nivån. Välmött och välkommen till vår borg. Kan inte annat än hoppas att ni får sota för vårt tidigare dåliga resultat hemma ;)
    Sweetangel

    2013-10-15 | 09:02:39

Kommentera inlägget här: