Björklöven

För evigt För Alltid

Information, spekulationer och skit.

Kategori: Allmänt

Jag kan ärligt säga att jag tycker att Löven ibland är dåliga på biten när det gäller information och att det kan bli betydligt bättre. Informationen är viktig för att få ner spekulationerna och då tycker jag inte att det behövs sägas exakt vad problemet är utan det räcker med att säga vi gör så för att, läget är att Wälitalo är skadad och vi behöver en bra backup. Nu blev det så att Löven själva var sent ute med nyheten, vilket har sina orsaker, och spekulationerna var i fullgång, Raycroft ska bänkas eller är skada, Är Wälitalo långtidsskadad?
 
Wälitalo är borta pga knäskada till uppehållet som kommer efter dessa två matcher sen lär man ta det dag för dag.
Starkbaum är inte lovad att stå utan är med som backup. En riktigt bra lösning då att ha en j20 elit målvakt som backup inte är tillräckligt, det är för stort steg mellan j20 elit och allsvenskan. Sen är det bättre att han finns tillgänglig för j20. Jag kan dock hålla med om att det hade varit bra att ha Starkbaum som backup redan när Raycroft var skadad, det hade då varit bra att ha en avlastning till Wälitalo speciellt när resultatet gick emot match efter match. Kan tänka mig att Stakbaum inte kostar oss speciellt mycket och det kan vara bra att ha avlastning till Raycroft om det behövs, jag anser dock att är Raycroft hel och har ork så är det han som skall stå då laget är trygga med honom i mål och vet vad som skall göras.
 
Det kan inte vara lätt att vara sportchef i Löven, allt som Blixt gör får han skit för av någon. Lånar han inte får han skit och lånar han får han skit. Folk kommer alltid ha sina åsikter och det är många som talar innan de har någon information om varför. Jag tycker att självklart måste folk få säga sitt men mycket är otroligt onödigt, varför skall nån avgå för att man agerar när någon blir skadad? Det är kul att Löven berör men vissa spekulationer och åsikter skulle i allafall jag klara mig bättre utan.
 
/Sweetangel
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: