Björklöven

För evigt För Alltid

Inför Rögle

Kategori: Allmänt

Ja ikväll ställs mitt älskade Löven mot Rögle i Lindab Arena. Rögle trodde jag skulle vara med och slåss i toppen och det är ingen hemlighet att de har börjat svagt. De är dock på hemmaplan som de har tagit poängen. Rögle har förlorat mot Södertälje och Troja på hemmaplan annars tagit poäng i alla och har nu två raka tre poängare i lindab där man senast slog Asplöven med 4-1. På bortaplan är Rögle ett hela annat lag och har inte tagit ett endaste poäng. Men nu spelas matchen i Lindab Arena och det kommer vara ett taggat Rögle vi möter som vill visa att de inte alls är ett bottenlag som tabellen nu visar. Om Löven skall ha något att säga till om krävs krig i 60 minuter, rejälare spel och ett rakare spel in mot mål.
 
Rögle ställer följande manskap på isen
Mv: Maxwell (Lindskoug)
1: Jensen, Panelin-Borg - Thorell, Sterner, Sylwander
2: Lilja, Kunes - Zaar, Tessier, Everberg
3: Persson, Berglind - Tjärnqvist, M.Nylander, Liljewall
4:                               - Lilja, Johansson, W.Nylander
R: Lindqvist-Hansen samt en av Hansson och Törnkvist

Ej uttagna: Martinsson (skadad), Lindgren (skadad).
 
I Löven saknas Oscar Molin, Martin Johansson, Alexander Sundström, Lucas Sandström. Det är frågetecken på Andrew Raycroft, Nicklas Johansson och Kalle Lundström.
 
Så det är fortfarande inte klargjort hur laget ser ut ikväll. Jens lär hålla på de fram tills just innan som han brukar.
 
Gustav Hjalmarssons låneavtal gick ut efter Troja matchen och jag har inte hört varken bu eller bä där men antar att han spelar idag. Rasmus Edströms avtal går ut efter kvällens match.
 
Jag gillar inte riktigt att det är tyst om allt som händer. Framförallt inte när det gäller lånen kör med öppna kort vad händer antingen får de förlängt eller inte, kan ju inte vara så svårt speciellt när de gäller avtal som redan gått ut.
 
Jag är ganska säker på att Rögle tar sin femte raka vinst på hemmaplan samtidigt som Löven inkasserar sin fjärde raka förlust. Tror laget får svårt att studsa tillbaka efter senaste tidens nederlag samtidigt som Rögle är ett bra lag. Jag hoppas såklart jag har fel och jag ställer mitt hopp till Mrmadhawk som kommer vara på plats och inte sett en Rögle vinst under ordinarie tid live. Vi får se vad som händer, kommer sitta framför tvn oavsett

Hoppas det som vanligt finns gröngula hjältar på plats i Lindab och stöttar våra krigare.
 
/Sweetangel

Kommentarer


Kommentera inlägget här: