Björklöven

För evigt För Alltid

Inför Asplöven

Kategori: Allmänt

Ja ikväll är de dags för det som många kallar Lövhögskampen. Vissa använder ordet derby, men detta är inget derby, det är bara två norrlandslag som möts.
 
Asplöven har gått lite bättre än jag väntade mig framförallt så har Luleålånen lyft klubben.
Vad gäller lånen så är Lucas Wallmark tillbaka i Luleå och Lars Bryggman är åter i spel efter skada annars bestäms det efter dagens värmning hur Asplöven matchar sitt lag det finns en del småskavanker.
 
Asplöven har alltid varit ett offensivt lag och är så även i år. Det gäller att inte gå bort sig och stöta offensivt för att ha chansen. När det gäller tidigare möten så har Löven förlorat alla borta matcher 6 st och vunnit 5 av 6 hemmamatcher.
 
I Löven saknas Andrew Raycroft, Martin Johansson, Oscar Molin, Lucas Sandström, Alexander Sundström och Kalle Lundström. Ja det har väl inte sagts rakt ut att Andrew saknas men eftersom han inte tränade igår utgår jag från det.
 
Nya är lånen Rasmus Edström samt Albin Carlsson som kom igår och gör sin första match ikväll. Samt så är det dags för Kaptenen Mats Lavander att göra comeback.
 
Jag kan tycka att detta är en av hemmamatcherna vi ska vinna iallfall om vi ska räknas som starka hemma.
 
Det var mycket snack igår men ikväll hoppas jag vi alla drar oss till ladan och stöttar laget.
Tillsammans i med och motgång.
 
/Sweetangel

Kommentarer


Kommentera inlägget här: