Björklöven

För evigt För Alltid

Hemvävdhet

Kategori: Allmänt

Ja i gårdagens Magasin Hockeyallsvenskan fick vi se ett inslag om Björklövens hemvävdhet. Det är ibland bra med påminnelse om hur tanken varit och vilka spelare vi har i laget.
 
Vi har spelare som brinner för klubben som lagt sin egen karriär åt sidan för att hjälpa laget i sitt hjärta tillbaka till finrummet. Många av dessa håller också i Allsvenskan men för att lyckas riktigt bra behövs spets, en spets vi inte har i nuläget men årets målsättning är att hålla sig kvar vilket vi absolut kan göra med dagens lag.
 
Vi måste ha tålamod, det är svårt för i Division 1 blev det lite bekvämt, det lilla extra behövdes inte för att vinna och på läktaren blev vi bortskämda och vande sig att vinna, nu möter vi ett mostånd som är helt annat och vi måste vänja oss att förlora också. Nu säger jag inte att det är bra att förlora oavsett hur det ser ut, jag kräver fortsatt att vi måste spela bra hockey men förluster bör vara mer accepterade nu än tidigare år. Vi måste dock börja ta poäng hemma för att jag ska bli lite lugnare.
 
Hjältar som Jon Palmebjörk, Alexander Hellström, Alexander Sundström och Linus Boström spelar i laget. Det är spelare som älskar Björklöven och varit med på hela resan. Sen är det helt underbart att höra Mats Lavander tala om sina känslor för klubben och även han har hjärtat på rätt ställe. Jag tror att bara med detta kommer man långt, det finns lite extra vilja och stolthet för att bära våra färger.
 
Jag såg inslaget och trots att det kändes så blytungt som de gjorde igår så rann det tårar och jag var så stolt så det värkte i bröstet när jag ser dessa killar beskriva hur mycket Björklöven betyder för dem. Detta vill jag bevara i alla lägen. Jag anser att till största del skall laget bestå av bra spelare som brinner för Löven.
 
Det har i vissa lägen varit matcher där jag ifrågasatt framförallt viljan att offra sig för laget, vilket borde vara starkare när de är hemvävt och det är något jag kräver. Jag kräver att vi spelar för märket på bröstet och gör det stolta. Jag förväntar mig inte att vi ska vinna alla matcher men jag förväntar mig att vi spelar som ett lag och ger 100% i alla lägen.
 
Jag tycker inte att allt är frid och fröjd absolut inte. Det finns alltid saker att jobba på och så kommer det alltid vara men just idag väljer jag att vara stolt över vårat lag och våra hjältar. Imorgon är det dags att slåss om poängen igen.
 
För evigt för alltid i med och motgång
/Sweetangel
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: