Björklöven

För evigt För Alltid

Gustav Hjalmarsson kvar

Kategori: Allmänt

Det blev som många trodde att Gustav blir kvar säsongen ut. Jag kan ärligt säga att jag var en av dem som var osäker på Gustav när han först lånades till Löven, just för att han inte riktigt var den spelartyp jag önskade. Han är fortfarande inte en renodlad målskytt men kom in och gjorde det bra, tror att han kan utvecklas och framförallt vara ett bra komplement till Kim och Mats i den nykomponerade kedjan.
Jag är inte den som kan ändra mig och trots att jag vill ha en målskytt så tror jag att Gustav kommer att vara bra för Löven.
 
Dock är jag fortfarande orolig för backsidan, det är som vanligt tyst som i graven när det gäller skador och ingen klarhet fås i hur backläget ser ut. I värsta fall så har vi endast 4 backar i fredagens match. Jag hade gärna sett att även Rasmus Edströms avtal förlängdes men vi får väl se vad som händer på den fronten. Minst en back måste in då Oscar Molin är borta flera veckor och många andra dras med lättare skador. Visst har vi skador även på forwards men när det gäller backsidan har vi varit en kort sedan starten. Martin Johanssons skada oroar då han ofta får bakslag när han är tillbaka i spel.
 
/Sweetangel

Kommentarer


Kommentera inlägget här: