Björklöven

För evigt För Alltid

Dagen efter

Kategori: Allmänt

Ja så här dagen efter så vaknar jag med ett leende på läpparna, äntligen studar vi tillbaka och spelar på de sätt vi kan och vi gör det i den kanske svåraste matchen på hela säsongen, mot tabelltvåan i Malmö Arena
 
Jag skrev igår att Andrew Raycroft inte gjorde en jättebra match, jag menade då inte att han var dålig för han var bra men har sett han bättre, han räddade oss igår men står fast vid att han släppte mer returer än tidigare vilket jag tyckte var orsaken till att matchen inte var jättebra. Men stundtals var han lysande och i den första perioden räddade han oss hade lika gärna kunnat stå 4-0. Det jag ville ha fram var att en bra målvakt har tur och får mycket hjälp av sina backar. Jag tycker det är en stor skillnad på det defensiva spelet beroende på vilken av målvakterna som står, laget vet vart de har Raycroft, vad han tar och när de är deras uppgift att städa bort.
 
Måste lyfta fram Alexander Sundström äntligen såg man den gamla Susse som är lite smågrinig och jobbar och sliter stenhårt. Han gör sin bästa match i år.
 
Malmö spelade den hockey jag förväntade mig främst i första perioden men egentligen hela matchen även om de slarvades en hel del. De som fällde Malmö igår, var de som fällt Löven så många gånger den här säsongen, ineffektivitet.
 
 
Så här sa Jon Palmebjörk om gårdagens match.
 
Hur känns d så här dagen efter?
Det känns såklart magiskt, hoppas det här är vändningen
 
Vad tycker du gör att ni vinner med uddamålet denna match?
Vi vet att vi måste kriga allt vi bara kan varje match och det är kanske det som är skillnaden, våra blickade skott och Andrew är kung!
 
Nöjd med din egen insats?
Nä jag tycker den var ok, men fick inte spela i slutet så kan inte varit allt för vass.
 
Njut av segern och kör hårt imorn!
Tack så mycket, slit dit folk vi behöver allt stöd och tryck!
 
Kom igen nu och hjälp fram grabbarna med grymt stöd och tryck från läktarna imorgon.
De behöver oss!
 
/Sweetangel

Kommentarer


Kommentera inlägget här: