Björklöven

För evigt För Alltid

Uppehåll och Palmebjörk

Kategori: Allmänt

Ja detta uppehåll känns otroligt segt, enda fördelen jag kan se är att grabbarna får tid att läka skador som varit problem. Annars är det inte mycket man får ut av det. Det lånas spelare till höger och vänster. Hade hoppats höra något om en back på väg till Löven men som vanligt är det knäpptyst. 

Det skrivs mycket om Jon Palmebjörk just nu, inte konstigt då han varit fenomenal hittills och toppar skytteligan med sina 11mål. Jag är självklart glad att det går bra för Jon men samtidigt är det en spelare jag inte vill mista till nästa säsong. Tidigare har jag inte varit så orolig men hans spel.och produktion gör att lag i SHL får upp ögonen för honom.  Jon är tyvärr inte en spelare jag skulle klara av att se i Skellefteå, han har varit min favoritspelare sedan han började i Löven och jag har följt hans framgångar även i andra lag. Men att se honom i laget jag hatar mest skulle göra så fruktansvärt ont och hoppas det aldrig händer vilket annat SHL-lag går bra även om de skulle vara en tung spelare att tappa. Tror att Modo skulle vara ett lag Jon kunde tänka sig att spela i då det ligger nära i och med nyköpt hus i Umeå. Jag hoppas dock att Jon blir kvar i Löven.

5 dagar kvar till match Mora står på schemat. Viktigt att komma ut efter uppehållet och va på tårna och göra en bra match så vi inte tappar det vi fått med oss av de senaste matcherna, glädje, självförtroende och vinnarskallar.

/Sweetangel


Kommentarer

  • Kristoffer Grundström säger:

    Är man bra funtad så skriver man aldrig på för Skellefteå. Kanske om de skickar 3/4-delar av sin kassa till Björklöven. :)

    2013-11-07 | 00:05:45
    Bloggadress: http://www.bjorkloven.com/

Kommentera inlägget här: