Björklöven

För evigt För Alltid

Stämning?!

Kategori: Allmänt

Jag bevittnade alltså matchen mellan Brynäs och Leksand i Läkerol Arena i söndags, var förberedd på stämning i världsklass. Det var en underhållande match där Leksand var helt utspelade i första och Alsenfeldt som stod på huvudet mot Frölunda släppte plötsligt in allt som hamnade på mål. Matchen kändes förlorad efter första men Leksand och Alsenfeldt kommer ut i andra perioden som ett annat lag. Leksand kämpar sig tillbaka i matchen och tar det till förlängning och sen straffar där Brynäs drar det längsta strået.
 
Jag vill dock återkomma till det här med stämningen. Som jag skrev tidigare var förväntan hög men blev faktiskt besviken, då inte på klackarna egentligen utan på hur bygget av nya arenor förstör stämningen. Jag förstår inte hur någon kan välja att lägga ståplatserna brevid varandra de dödaar stämningen till stor anser jag för att inte tala om ur säkerhetssynpunkt. De båda klackarna höll igång rätt bra och det var mycket folk på plats men det där lilla extra försvinner just pga att klackarna står brevid varandra. Jag skulle bli tokig om Löven nångång bygger en ny arena och väljer att placera hemma- och bortaståbrevid varandra, jag är emot ett nybygget i nuläget just för att inte förstöra den stämningen som finns i vår hall. SVidare även det med att man ger bortasupportrarna en liten fyrkant,jag gillar matcher med stämning och vill att man främjar för en möjlighet till bra stämning och en riktig klackmatch. Jag ser framemot matchen mot Djurgården i T3 center då de har fått "hela" kortsidan till sina supportrar just för att jag tror att stämningen kommer bli fantastisk och det blir en riktig klackmatch vilket vi inte haft på länge pga spel i ettan. Det är det som är charmen men derbyn som alltid lockar mycket folk, saknar derbyna mot Skellefteå och jag tror faktiskt att både AIK och Djurgården saknar sina derbyn det ger förutom bra stämning också bra klirr i kassan.
 
Sen måste jag ge en känga till Superstars som jag tidigare hållit otroligt högt i klacksammanhang men på de här två matcherna jag bevittnat har de varit en besvikelse. Superstars var kända för sina ramsor och var en klass för sig, nu känns det som man tappat mark det var inte många olika ramsor man körde utan mest konstant jobba på. Sen har de fortfarande en bra klack men jag föredrar Superstars som de var förr.
Men jag gillar bra och längre ramsor likt de ramsor som finns i fotbollen, självklart skall de varvas med andra ramsor och just att det använts mycket ramsor under samma match gillar jag.
 
/Sweetangel
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: