Björklöven

För evigt För Alltid

Reflektioner så här dagen efter

Kategori: Allmänt

Raycrofts räddning igår när han såg ut att rädda med vaden, var makalös och jag har nog aldrig varit så rädd, han såg ut att få ont och tog extremt lång tid att resa sig efteråt. Visste inte var jag skulle titta på Raycroft eller på spelet.
 
Jag håller tummarna för att Stefan Andersson inte får bakslag och kan vara redo för spel på lördag, han kan vara skillnaden på vinst och förlust.
 
Ler fortfarande när jag tänker på Kim Karlsson och hur han spelade igår. Sen kan man inte annat än skratta åt honom, kolla klippet John Lind la upp igår på twitter, killen är ju grymt rolig.
 
Mats Lavander skall ha drabbats av ryggskott, vilket gör att de kan vara tveksamt med spel på lördag men han borde inte vara borta särskilt länge.
 
Längesen en seger var så skön, otroligt viktigt att öka glappet nedåt och skaffa sig lite andrum. Visst vi siktar alltid uppåt men för mig är det ändå viktigast att undvika kval nedåt.
 
Vad gäller backsituationen hade jag gärna sett att Isak Ahrling får ett tryout kontrakt och har möjlighet att spela sig till en plats, man undrar ju vad som gjorde att det skar sig med ledningen förra gången. Vidare säger jag det igen jag ser gärna Rasmus Edström som övergång och kan spela med Löven resten av säsongen, på läktaren i Skellefteå lär han ju knappast vara nöjd och det är inte bra för någon.

Jag inser hur viktig Löven är för mig, mitt liv är beroende av hockey och Löven framförallt, jag älskar att följa laget och försöker se så mycket matcher jag bara kan, blir ytterligare två helger i Stockholm här framöver, blir att se Almtuna, Södertälje och Djurgården. Hoppas att Löven fortsätter att spela med glädje och kriga i 60 minuter då är vi jobbiga att möta och vi kommer få med oss viktiga poäng.
 
/Sweetangel

Kommentarer


Kommentera inlägget här: