Björklöven

För evigt För Alltid

Reflektioner efter helgen

Kategori: Allmänt

Ja det blev ingen sjunde raka seger utan BIK Karlskoga var för starka. Det blev en förlust med 6-2 detta efter att Löven låg under med 3-0 efter den första perioden. Jag såg inte matchen då jag varit bortrest och valde att göra annat istället, ett val som jag är ganska glad för i efterhand, jag har inga problem att se även förluster men det hade inneburit att jagvarit tvungen att välja bort så mycket annat. Min känsla inför matchen var att det skulle bli platt fall, förlust alltså, BIK är ett riktigt bra lag och vi har alltid haft svårt i Nobelhallen. Nu är det bara att ladda om inför onsdagens match,där Södertälje står för motståndet, Södertälje ligger nu på en 13 plats.
 
William Quist gjorde sitt första mål för den här säsongen.
 
Det mest oroande är att Stefan Andersson utgick med befarad hjärnskakning. Detta brukar innebära ca 10 dagars frånvaro vilket innebär att vi har fyra ordinarie backar och Libelin Bäckström tillgängligt. Den där backen är vi i stort behov av nu. Stefan är vår bästa back och han behövs otroligt mycket. Antar att Jens Ledin går ner på backen så länge så vi har 6 backar att spela med.
 
Annars har helgen mest handlat om presskonferensen efter Modo - Skellefteå . Alltså vad har Bert Robertsson för fel? Hur fan kan man sitta och gråta och predika över en sån skit sak som att Skellefteå framstår som lögnare i media. När Bert öppnar munnen så låter det som att Skellefteå är en sekt som han leder, fy fan jag mår illa när jag hör honom. Jag kan tycka att det är manligt att killar gråter, men Bert gör det bara för att få uppmärksamhet och han är inget annat än patetisk. Återkom när du har något att gråta över!
 
/Sweetangel
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: