Björklöven

För evigt För Alltid

Landslagsuppehåll och Vm

Kategori: Allmänt

Jag älskar hockey i så gott som alla former ändå kan jag inte annat än känna att alla dessa landslagscuper till höger och vänster är iskalla. Jag såg en del av matchen igår visst var den kul men egentligen bryr jag mig inte alls, ser så gått som aldrig dessa cuper under uppehållen. Jag förstår att det är tillfällen för spelare att få chansen att spela i Tre kronor och ha möjligheten att spela till sig en plats. Där måste jag ge fotbollen lite cred, jag är egentligen ingen fotbollsfan men när de kommer till Vm/Em och dess kval så har jag svårt att slita mig, matcherna har betydelse och det finns en spänning, detta saknas i alla dessa cuper som hockeyn har. Jag tycker även att Vm blivit uttjatat, det är varje år och jag ser endast slutspelsmatcherna men även där utan den rätta känslan att det verkligen är betydelsefullt.
 
I februari är det Os det däremot är något som jag alltid följer slaviskt, de bästa spelarna och alla lag gör upp om vem som är bäst, här är det betydelsefullt just för att det endast är vart fjärde år och alla de bästa är med.
 
Jag anser att något måste göras för att öka värdet på Tre kronor och Vm. För det första kan jag tycker att Vm endast bör spelas vartannat år vilket gör att det blir lite mer speciellt att spela och titta på. Kolla bara på de senaste årens Vm höga biljetter priser och lite publik, det funkar inte Vm är inte tillräckligt bra varumärke för att betala dyra biljetter för att se live när alla kan se det hemma i soffan gratis.
 
Helt ärligt ser jag hellre en kvalseriematch mellan Leksand och Djurgården än en Vm match mellan Sverige och Tjeckien. Säga vad man vill men kvalserien är en bra serie som har allt jag önskar när jag ser hockey, de har spänning och betydelse och allt kan hända, det har inte en match mellan Tre kronor och Tjeckien i ett gruppspel i VM.
 
Jag vill att Tre Kronors matcher skall ha detta och därför måste något göras för just nu bryr jag mig inte och tror att många med mig tappat glädjen med att se landslagshockey som inte betyder något.
Nu vill jag att detta uppehåll är över så jag får se riktigt hockey igen och de första två matcherna är det Mora och Timrå som står för motståndet, det kommer bli spännande och ha betydelse.
 
/Sweetangel

Kommentarer


Kommentera inlägget här: