Björklöven

För evigt För Alltid

Gårdagens omgång

Kategori: Allmänt

Det var full omgång igår i allsvenskan lite reflektioner från de andra matcherna.
 
Malmö studsar tillbaka efter fyra raka nederlag, och de gör det med besked, 5-0 mot serieledarna är starkt, jag ifrågasatte både målvaktsspel och anfall igår när jag tippade den matchen, där fick jag svar på tal på båda punkterna. Karlskrona kan dock inte varit nöjda med sin match, de bjöd på många misstag.
 
Oavgjorda Djurgården gjorde det igen, av 18 matcher har 10 avgjorts på övertid eller straffar. Gårdagens match mot Almtuna är dock inte en match där jag tror att Djurgården är nöjda med poängtapp, det skall vara en tre poängare helt enkelt.
 
Vad gör Timrå? 0-5 efter 10 minuter är aldrig okej, Karlskoga gör en bra match men Timrå verkar suttit kvar i omklädningsrummet. Timrå trodde jag skulle vara starkare än de är.
 
Västerås gör en bra match och tar tre poäng från Asplöven och även Södertälje studsar tillbaka och tar tre pinnar.
 
Oskarshamn fortsätter att spela bra hemma och besegrade Rögle igår.
 
Trodde inför gårdagens omgång att flera av matcherna skulle vara jämna, men bara att inse att Hockeyallsvenskan är jämnare än nånsin och alla tar poäng av alla.Inget lag är bättre än att det kan förlora även med större siffror mot vilket annat lag som helst, det krävs att alla lag kriga i 60 min varje match och minimerar misstagen. Blir en väldigt intressant säsong det här.
 
/Sweetangel

Kommentarer


Kommentera inlägget här: