Björklöven

För evigt För Alltid

Gott nytt år

Kategori: Allmänt

Ja så har vi nått 2013 års sista dag. Hockeymässigt kan jag inte annat än att se tillbaka på året som gått mer än glädje. Den våren vi upplevde i våras är något som slår allt jag någonsin upplevt med Löven på mina 15 år som Lövenfanatiker. Att få vara med på den resan vi tillsammans gjorde trots att man under de sista två åren i division ett bodde 27 mil söderut var magiskt. Jag kan till och med se tillbaka på åren i division ett med lite glädje, man fick besöka metropoler, ja det var metropoler som man annars aldrig fått besöka, nivån var urusel men det hade sin charm, små kalla ishallar med hembakt fika i en håla lite varstans i norra Sverige.
Sedan var Löven överlägsna i 90% av matcherna, man blev bekväm och det är lättare att hålla på ett lag i medgång, ångesten är inte lika påtaglig. =)
 
Även om jag nu ser tillbaka på det med ett leende är jag säker att jag inte hade gjort det om vi fortfarande harvade där nere. Jag är glad att jag hade förmånen att vara på plats och uppleva uppgången med våra hjältar och fira med mina Lövenbröder och systrar. Jag är ännu gladare att jag sedan i maj är Umeåbo igen och nu har möjligheten att följa laget i mitt hjärta på hemmaplan match efter match i hockeyns finrum.
Ärligt så var jag lite orolig i början av serien innan laget hade spelat ihop sig och förlusterna radades upp, men nånstans fanns ändå hoppet, ni vet det där som alrig överger en och som alltid ser livets ljuspunkter, Löven var sällan utspelade men poängen uteblev. När vinsten i Malmö bärgades så vände det och vi fick vara med på tåget, när Löven istället spelade jämnt och tog poängen. Skadorna tänker jag inte naämna så mycket utan hellre hylla de spelare som tagit ansvar när vi gått på lite folk och krigat trots att ork och krämpor stört dem. Så vill jag se tillbaka på hösten av 2013 de var varken himmel eller helvete, det är en berg och dalbana, och så är livet och vi har krigare och hjältar i vårat lag som kämpar till sista blodsdroppe.
 
Hockeyallsvenskan var något jag och många med mig för ett par år sen såg som ett nerköp, de var en liga man inte ville spela i, idag är jag stolt att spela i Hockeyallsvenskan och det är en riktigt bra liga, visst det är inte den högsta ligan i Sverige men nivån är högre än många andra länders högsta ligor och det bör bevaras. Jag gillar Viasats satsning på ligan och tycker att den har hög kvalité även om man önskar att likt Cmore ha möjighet att följa alla matcher i tv, då kvalitén är så mycket bättre än websändningarna.
 

Imorgon är det alltså 2014 och det jag önskar med detta år och framförallt nu under våren det är i första hand att Löven undviker kval nedåt och istället är med och slåss om en Playoff plats. Det är ett realtivt tufft schema som vi ställs mot de första veckorna här på nya året. Timrå borta, 2 bussar rullar och stöttar grabbarna, BIK Karlskoga hemma, ett lag vi inte tagit poäng mot ännu. Följt av huvudstadsturnén igen med Södertälje och Djurgården borta. Timråmatchen kommer att bevittnas på Allstar men de tre senare matcherna har jag äran att bevittna live.
 
GOTT NYTT ÅR allihopa i Lövenfamiljen, spelare, ledare, fans och medhjälpare.
 
/Sweetangel

Kommentarer


Kommentera inlägget här: