Björklöven

För evigt För Alltid

Vad händer nu?

Kategori: Allmänt

Det kommer bli ett annat fokus, ett fokus på familjen och att hitta ett vettigt jobb sa Martin Johansson till bjorkloven.com när han nu la skridskorna på hyllan då det inte blev Björklöven. Jag vill tacka Martin för hans tid i Björklöven och önska honom stort lycka till med vad han än tar för sig.
 
Vad händer annars nu?
 
Den sista finslipningen inför försäsongspremiären är i full gång nu när det bara är 5 dagar kvar tills pucken släpps. Vad vill vi egentligen se nu inför denna säsong? Jag vill se spelsystem som innehåller fart och är roliga att titta på. Samtidigt är jag otroligt spänd på hur tränarna kommer att formera femmorna.
 
Parkeringen på arenan görs om och stolarna på halva borta stå kommer på plats. Vidare håller det på att göras om lite smådetaljer inne i arenan som besökarna inte kommer märka av utan mer media. Lekbitenrummet har blivit konferensrum.
 
På lördag 15.40-17.00 uppmanar fanet Tobias Sandström alla att medverka på träningen för att stötta laget. Se mer här
 
På söndag 17/8 kl 16.00 är det alltså sedan dags för match. I Vännäs mot Piteå spelar Björklöven sin första match försäsongen.Se till att vara på plats mer info se bilden nedan. Observera att datum inte stämmer på bilden, övriga info stämmer.
 
Bild: Bjorkloven.com
 
 
Alla andra lag har redan börjat spela och det märks att försäsong är försäsong. Malmö vann endast på straffar mot Pantern. Asplöven har förlorat mot CSKA Moskva och Djurgården men vann mot Luleå. Västerås har vunnit mot BIK Karlskoga och spelat lika mot Leksand. Det var bara några exempel om hur en försäsong kan blanda och ge. Är det något jag lärt mig som lövare är det just det att försäsongen har absolut ingen betydelse för hur det går sen i serien.
Självklart är det alltid roligt att vinna men det är inget mer än just en vinst oavsett om motståndet heter Modo eller Kovland. Motivation slår ofta klass och så är det absolut på försäsongen. Jag tycker det är bättre att möta allsvenskt motstånd än ett omotiverat Shl-lag.
 
Trots att det bara är försäsong så längtar jag, längtar efter matcher och känna den där känslan igen som jag saknat hela sommaren, känslan som bara hockeymatcher och Löven kan locka fram.
 
/Sweetangel

Kommentarer


Kommentera inlägget här: