Björklöven

För evigt För Alltid

Storleken har betydelse

Kategori: Allmänt

Den som säger att storleken inte har betydelse ljuger. Det jag saknade i Löven denna säsong var storlek och tyngd. Den enda som egentligen använde sin storlek rätt var Olof Mårs. Nackdelen med Olof är att han är långsam på grillerna.

Ta en spelare som Alexander Hellström som är känd för sin fysiska spelstil, han kom inte alls till sin rätt.

Löven känns som ett av de lag som spelar minst fysiskt och det är något som behövs. Många matcher var tacklingarna lätträknade och kampen framför mål förlorades ofta.

Jag vill se mer sådant, jag vill ha en tung back som är säker men också inte är rädd att använda sin kropp. Sen ville jag se en forward som kan ta Olofs roll alternativt att man använder Olof till det, han gör det ändå bra. Skulle vilja se yngre men lite större spelare. Jag vill ha en större storlek av Björklöven till nästa säsong.

/Sweetangel

Kommentarer


Kommentera inlägget här: