Björklöven

För evigt För Alltid

Silly Season

Kategori: Allmänt

Ja lika mycket som man älskar sillyn lika mycket hatar iallafall jag den. Klumpen i magen som uppstår när man ser länkar med spelare ur årets trupp som är klara för andra lag är rätt tung, nu var det bara rykten men många tankar hinner passera och jag ställer mig frågande om man kommer kunna ställa ett lika slagkraftigt lag på isen och på papperet nästa år. Jag vet nu tänker många vi hamnade sist vi är allt annat än slagkraftiga. Självklart är det många bitar som behöver uppgraderas men nackdelen med att spela i allsvenskan eller division 1 är att serierna ovan plockar guldkornen och när guldkornen är spelare vi byggt vårat lag på de senaste säsongerna så kommer oron vad de skall ersättas med om så blir fallet. För säga vad man vill så de spelare vi byggt vårt lag runt är inte lätta att ersätta att hitta spelare utifrån kostar mer och man har betydligt mer att förlora.
 
Dagens rykten var inte bara Jon Palmebjörk utan även Tommy Wargh och Kim Karlsson till Modo. Helt klart guldkornen ur vår trupp. Nu sitter ju Kim Karlsson på kontrakt och säger sig fullfölja detta men Tommy Wargh är en spelare jag vill se i Löven även nästa säsong. Jon känns till 90% redan förlorad men även där önskar jag så klart att jag har fel. Det här är ju vardag för en sportchef och det gäller att hitta fördelar med att spela i Löven jämfört med andra klubbar vilket gör att spelare väljer att stanna. Försvinner guldkornen så blir det svårare att knyta till sig de spelarna man önskar, alla spelare vill spela i ett lag som satsar och vill nå nya framgångar och det är lättare när det finns en stabil grund.
 
Alla vet ju att det går massor av rykten under sillyn som aldrig besannas utan stannar som rykten. Det är spännande att följa detta och det ligger otroligt mycket hårt jobb bakom för dem som skall knyta spelare till sig.
 
Jag vet vad jag vill se nästa säsong jag vill se ett jämnt och slagkraftigt lag som spelar för märket på bröstet och för varandra. Ett uppgraderat lag från det vi såg i år, där en del kvalitèer saknades, således fokus på producerande spelare och spelare som platsar i första eller andra femman alltså inte brunkare. Jag skulle vilja rensa lite i de spelare vi har på kontrakt och uppgradera vissa av dem, men det kostar mycket pengar och lär inte hända. Nu väntar jag med spänning på hur organisationen skall se ut för innan den är klar känns det inte som att det på allvar går att börja lagbygget.
 
/Sweetangel
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: