Björklöven

För evigt För Alltid

Målvakt

Kategori: Allmänt

Ja viktiga spelare börjar skriva på och en hel drös har kontrakt sedan tidigare men kanske den viktigaste posten står helt tom. Ingen målvakt har kontrakt och ingen av de tidigare är i min värld aktuella för en förlängning.Raycroft har annonserat att han är färdig med hockeyn och Wälitalo är inte tillräckligt bra.
 
Jag har pratat om målvakter tidigare men nu börjar det ploppa upp namn, redan innan säsongen var över talades det om att Maxwell skulle vara klar, min första känsla var nej han var inte omtyckt i Rögle och verkar speciell, sedan tyckte jag inte han imponerade så stort på mig för det han åstadkom i Rögle.
 
Zajkowski snackas det alltid om när han är kontraktslös och Löven saknar målvakt. Zacke hade en skadefylld säsong i Oskarshamn och när Steen var utlånad dit hade Zacke svårt å ta första spaden. Han är ingen wow målvakt men man köper inte heller grisen i säcken. Zacke själv vill gärna spela i Löven då det är nära hem.
 
Det kanske enligt mig intressantaste ryktet är Mattias Modig från Växjö, nu gjorde han kanske inte någon kanon säsong i Växjö och blir därför inte kvar. Men Mattias hade en riktigt bra säsong i Luleå när han slog igenom och håller enligt mig en bra nivå. Nu har han inte kommit upp i den på ett tag men med två målvakter som kan slåss om det så kanske.
 
Zacke och Modig som målvaktspar känns ändå lite intressant, klart man vill alltid sikta så högt man kan men frågan är hur bra målvakter det går att få tag på, dansken med handsken tyckte många var kass inför förra säsongen och tji fick de flesta. Jag tror hur som på att målvakterna båda två måste hålla ganska hög klass så de måste slåss om det hela tiden. Sen gör det inget om åtminstonde en har utvecklingspotential och inte är super gammal. Zacke är dock inte nån jag vill se i Löven.
 
Robin Rahm står utan kontrakt och han har inte gjort bort sig sen han kom åter från avstängningen kan jag tycka, lite intressant är han enligt mig.
 
Tim Sandberg, Axel Brage och Christoffer Bengtsberg är andra som är intressanta.
 
Målvakterna måste vara inspelade i det spel som spelas så att man är synkade med försvaret så det gäller att hitta målvakter som passar ihop med det tänkta spelet.
 
/Sweetangel
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: